[INFOGRAFIK] YB baharu enam negeri

A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Seramai 245 individu telah dipilih bagi mengisi kekosongan kerusi DUN di Selangor, Pulau Pinang, Negeri Sembilan, Kedah, Kelantan dan Terengganu.
(📸 ©apremium.sinarharian.com.my)
klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)



[INFOGRAFIK] PERSOALAN siapa menang atau siapa kalah dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) enam negeri pada Sabtu akhirnya terjawab.

Seramai 245 individu telah dipilih bagi mengisi kekosongan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor, Pulau Pinang, Negeri Sembilan, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Daripada jumlah tersebut, 56 daripadanya berada di Selangor, Pulau Pinang (40), Negeri Sembilan (36), Kedah (36), Kelantan (45) dan Terengganu (32).

Kesemua individu tersebut akan bertanggungjawab membawa suara rakyat, sekali gus menentukan hala tuju pembangunan di kerusi dimenangi.

Suka atau tidak, mereka itu telah dipilih secara adil oleh lebih 9 juta pengundi yang terlibat dalam PRN bagi enam negeri itu.

Berikut adalah nama-nama individu yang telah diangkat sebagai wakil rakyat atau Yang Berhormat (YB) bagi menjalankan tanggungjawab masing-masing untuk tempoh lima tahun.



SOURCE: premium.sinarharian.com.my

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.