Seorang Wanita Thailand di wilayah Pathum Thani dekat Bangkok didakwa membunuh diri di dalam keretanya dengan menggunakan dapur arang untuk membunuh diri bersama 11 anjing Poodle miliknya.

Pasukan penyelamat, Persatuan Sukarelawan Ruamkatanyu, telah dimaklumkan mengenai kematian wanita Thailand itu dan 11 anjing peliharaannya dan melaporkan berita itu di laman Facebook rasminya hari ini.
Menurut laporan itu, 12 mayat tidak bernyawa ditemui dalam sebuah SUV Ford hitam yang diletakkan di hadapan bangunan projek penginapan Perumahan Negara Thai di Pathum Thani.

Selepas polis dimaklumkan dan pergi ke tempat kejadian untuk pemeriksaan, mereka percaya wanita itu meninggal dunia akibat keracunan karbon monoksida selepas terhidu karbon monoksida.

Picture
Gambar diambil daripada "Berita Tajuk Berita Thailand"

Seorang saksi melaporkan bahawa wanita itu meletakkan keretanya di tempat kejadian pada pukul 5 pagi hari ini. Dia membiarkan enjin kereta itu hidup selama lima jam dan ia berhenti pada pukul 10 pagi tetapi tiada sesiapa yang keluar dari kereta. Orang itu menyangka ia mencurigakan dan melaporkannya kepada pengawal keselamatan yang menemui mayat perempuan dan 11 anjing tidak bernyawa di dalam kereta itu.

Menurut KhaoSod, wanita berpakaian kemeja-T hitam dan berseluar panjang itu ditemui mati di tempat duduk pemandu dan 11 ekor anjing peliharaannya yang mati ditemui di tempat duduk belakang kenderaan. Anggota penyelamat juga menemui dapur arang di dalam but kereta, menyebabkan mereka percaya bahawa wanita itu menggunakannya untuk membunuh dirinya dan anjingnya turut mati keracunan karbon monoksida.

Picture
Gambar diambil daripada "Berita Tajuk Berita Thailand"

Memandangkan penyelamat tidak dapat mencari kontak dengan saudara mara wanita itu, mereka menggunakan media sosial untuk mencari keluarga atau rakannya. Adik wanita itu kemudian menghubungi pasukan penyelamat dan memberikan beberapa maklumat kepada media.

Menurut adik mendiang, arwah berumur 48 tahun dan dipanggil Prakaiwan. Dia bekerja sebagai penterjemah dokumentari dan siri televisyen dari bahasa Jepun ke bahasa Thai. Boleh menterjemah sehingga 4 bahasa: Inggeris, Korea, Jepun dan Perancis dalam filem, dokumentari, rancangan permainan, program makanan / perjalanan. dan pelbagai siri untuk televisyen dan Netflix. Dia mempunyai banyak Poodle kerana dia membiaknya untuk dijual.

Adiknya tidak tahu motif kakaknya bunuh diri. Katanya, kakaknya tinggal bersendirian dan mereka jarang berjumpa. Memandangkan mereka biasanya tinggal berasingan, adik-beradik itu tidak sering berjumpa antara satu sama lain.

Polis membuat kesimpulan awal bahawa si mati membunuh diri kerana cemas. Pada masa yang sama, kerana bimbang anak-anak anjing itu tiada yang akan menjaga mereka selepas kematiannya, dia memilih untuk membawa 11 ekor anjing poodle itu bersamanya.

Yayasan Pengawas Thailand (WDT) turut berkongsi kisah tragis itu di laman Facebook rasminya. Ramai netizen Thailand mengulas posting tersebut untuk mengucapkan takziah.
Picture Picture Picture

Polis kini sedang menyiasat butiran kejadian.

SOURCE: The Thai

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date