Gempa bumi Mengegarkan Utara Israel sesudah kematian Ariel Sharon

A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Gempa Bumi Melanda Israel Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan! Naib Presiden AS Joe Biden bercakap di dekat peti mati bekas perdana menteri Israel Ariel Sharon semasa upacara peringatan di Knesset, parlimen Israel, di Yerusalem, 13 Januari 2014. Israel memberi penghormatan kepada Sharon pada pertama dari dua upacara pengebumian diadakan pada hari Isnin untuk seorang lelaki yang dipuji sebagai pahlawan perang di rumah tetapi dilihat oleh banyak orang di dunia Arab sebagai penjenayah perang. Foto:
(📸 ©REUTERS/Darren Whiteside. )
klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)

Bumi pun Turut “Merayakan” Kematian Ariel Sharon

Picture
Ketika individu yang boleh dilabelkan paling kejam di dunia ini meninggal dunia, utara Israel digegarkan dengan gempa bumi.

Individu ini telah menyebabkan begitu ramai nyawa orang Islam di bumi Palestin terkorban. Individu ini juga bertanggungjawab atas setiap inci tanah Palestin yang dirampas.


Janji Allah itu pasti. Yang benar akan menang. Cuma masa menentukan. Pasti Israel akan ditimpa balasan oleh Allah kelak.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Laporan akbar IBTimes .
(📸 ©ibtimes.com)
Berikut petikan artikel dari International Business Times bertajuk 'Earthquake Shakes Northern Israel As Former Prime Minister Ariel Sharon Is Laid To Rest'.

While former Prime Minister Ariel Sharon was laid to rest Monday on his farm in southern Israel, a minor earthquake shook the country's northern region.

As dignitaries from all over the world paid their respects to one of Israel’s last founding leaders, residents of northern Galilee told Ynetnews.com that they'd experienced a quake around midday.


Confirming those accounts, the Israel Geophysical Institute reported the quake measured 3.5 on the Richter scale.


In October, five tremors shook the northern region in a span of one week, prompting Israeli officials to issue a general alert to citizens to update their knowledge about emergency measures during quakes. SOURCE: IBTimes

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.