Header Ads

Up2date Terkini!
recent

Lawak! Pakar Dedah Bahasa Tubuh Janggal di Pertemuan Terakhir antara Donald Trump dan Barack Obama

Pakar Bahasa Tubuh Memberitahu Apa yang Trump dan Obama Sedang Fikirkan Sebenarnya
Pakar Bahasa Tubuh Memberitahu Apa yang Trump dan Obama Sedang Fikirkan Sebenarnya

Selepas Donald Trump dan Barack Obama mengadakan perjumpaan di White House, mereka saling memberikan maklum balas yang positif.

Obama mengatakan 'cemerlang' manakala Trump mengatakan mereka berdua mempunyai 'hubungan yang hebat'.

Namun, menurut pakar, Patti Wood, ekspresi wajah dan pergerakan tangan mereka menyatakan kisah yang berbeza dan sangat kekok.

Patti Wood mengatakan ianya berkaitan dengan 'alpha game' (sifat seorang pemimpin secara semulajadi) dan Obama telah menang dengan meletakkan kakinya lebih luas berbanding Trump.



Jika anda lihat ke tangan mereka yang berada dalam 'posisi berdoa ke bawah', ia bermakna seseorang itu berada dalam keadaan ragu-ragu tetapi mereka kelihatan tenang. Pakar menerangkan bahawa Obama tidak dapat menyembunyikan yang dia tidak sepenuhnya yakin dengan pilihan rakyat Amerika.

Wood juga mengatakan cara Obama meletakkan tangannya atas kaki menandakan perasaan bosan.



Ketika Obama memberikan kenyataan, dia 'terdorong' dengan semangat Trump yang ingin berhadapan dengan masalah yang dihadapi oleh negara. Namun, Wood berkata mata Obama menyampaikan yang sebaliknya.

"Ada bahagian yang dia berkata dia telah didorong (dengan semangat Trump). Ketika dia mengucapkannya, dia menutup matanya. Saya menyebut keadaan itu sebagai halangan mata. Yang mana memberitahu saya yang dia tidak benar-benar merasakan terdorong," kata Wood.

Apabila Trump menggenggam tangannya, menunjukkan dia cuba untuk menenangkan dirinya.


No comments:

Powered by Blogger.