Malangnya Baki 9 lagi mayat Mangsa Nahas MH17 berkemungkinan tidak akan ditemui - Menteri Luar Belanda

MH17: Baki 9 lagi mayat berkemungkinan tidak akan ditemui - Menteri Luar Belanda. Nahas Pesawat Penerbangan Malaysia itu berlaku pada 17 Julai lalu dengan 298 penumpang dan anak kapal berada dalam penerbangan yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur. - Foto AFP

klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)



Baki sembilan lagi mayat mangsa nahas pesawat Penerbangan Malaysia, MH17 berkemungkinan tidak akan dapat ditemui dan dibawa pulang dari lokasi nahas di Timur Ukraine yang kini berubah menjadi medan perang selepas tragedi berlaku lebih empat bulan yang lalu.

Pandangan itu disuarakan Menteri Luar Belanda, Bert Koenders di Kharkiv, Ukraine ketika menghadiri majlis penghormatan lima lagi mayat mangsa nahas yang berjaya ditemui sebelum diterbangkan ke Belanda.

Satu lagi majlis seumpamanya akan diadakan di Belanda, Isnin dan dijangka dihadiri oleh 1,600 orang.

“Kita tidak boleh mengatakan ketika ini yang kita akan dapat mengesan baki sembilan lagi mangsa nahas,” kata Koenders.

Nahas Pesawat Penerbangan Malaysia itu berlaku pada 17 Julai lalu dengan 298 penumpang dan anak kapal berada dalam penerbangan yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Sehingga kini sejumlah 289 mangsa telah dikenal pasti.

Pihak Ukraine dan Barat mendakwa kumpulan pemberontak yang disokong Rusia bertanggungjawab menembak jatuh peswat terbabit tetapi Moscow pula mendakwa pesawat tentera Ukraine yang melakukannya.

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.