TERKINI! SPEKULASI KEJADIAN TEMBAK DI KEDAI BANDAR BARU PENAMPANG SABAH TERJAWAB

Pesuruhjaya Polis Sabah menunjukkan senjatapi yang telah digunakan oleh saspek dalam kejadian ini
SPEKULASI KEJADIAN TEMBAK DI PENAMPANG, SABAH TERJAWAB

Kota Kinabalu, 31 Okt – Sidang media oleh SDCP Dato’ Jalaluddin Bin Abdul Rahman, Pesuruhjaya Polis Sabah mengenai kejadian berbalas tembak yang berlaku di bangunan kedai, Bandar Baru Penampang, Sabah telah diadakan pada jam 11.30 pagi tadi.


Menurut Pesuruhjaya Polis Sabah dalam sidang media yang diadakan, pihak PDRM telah menerima maklumat bahawa terdapat sebuah kenderaan pacuan empat roda yang mencurigakan di kawasan Bandar Baru Penampang dan pihak polis telah mengekori kenderaan tersebut dan bertindak memberhentikan kenderaan tersebut dan seterusnya pihak polis telah menghampiri kenderaan tersebut untuk memperkenalkan diri sebagai polis.

Dalam masa yang sama, seorang lagi anggota polis yang berada di sebelah kanan kenderaan saspek telah menjerit ‘pistol’ dan anggota polis yang berada di sebelah kiri kenderaan suspek telah melihat lelaki di bahagian penumpang hadapan memegang pistol ditangannya dan disyaki cuba menembak ke arah anggota polis. Pada masa yang masa anggota polis telah bertindak melepaskan tembakan kepada penumpang hadapan sebelah kiri pemandu bagi mempertahankan diri dan pada masa yang sama juga terdengar beberapa tembakan dilepaskan dari dalam dan luar kenderaan tersebut.


Hasil pemeriksaan di tempat kejadian, mendapati kedua-dua saspek telah meninggal dunia di mana kedua-dua saspek berumur dalam lingkungan 40 ke 50 tahun. Turut dijumpai oleh pasukan forensik di dalam kenderaan kedua-dua saspek adalah sepucuk pistol semi auto di mana dalam magazine terdapat satu butir peluru hidup. Hasil siasatan juga, di syaki kedua-dua saspek merupakan warganegara asing.

















Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.