Perjalanan terakhir Insan bernama Karpal Singh

klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)



Perjalanan terakhir Insan bernama Karpal Singh.

Kampar: Seorang saksi berkata, beliau melihat seorang mangsa terbaring atas jalan di tepi sebelah kiri kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Alphard sejurus selepas kemalangan.

Azman Ahmad Bakri, 38, juga melihat seorang lelaki lain yang duduk di kerusi bahagian tengah MPV, memeluk mangsa yang duduk di kerusi hadapan.

“Apabila cuba menghampirinya lelaki itu berkata ‘go away...go away’,” katanya yang ketika itu tidak mengetahui antara mangsa adalah bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh dan anaknya. Dia kemudian menghubungi talian kecemasan 999 bagi mendapatkan bantuan pada kira-kira jam 12.45 pagi.

Dalam kemalangan di Kilometer 306.1, Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah utara, berdekatan Gua Tempurung, Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kiri muka, apabila MPV dengan nombor pendaftaran KS 9898 yang dinaiki lima orang, merempuh belakang sebuah lori Mitsubishi Canter yang membawa simen, besi, jubin di lorong kiri laluan dua lorong itu.

Turut maut di tempat kejadian ialah pembantu peribadinya, C Michael, 39. Mayat mereka dibawa ke Hospital Kampar (HK), tetapi kemudian dipindahkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh untuk bedah siasat.

Pembantu rumah parah

Seorang wanita pembantu rumah warga Indonesia, pula cedera parah dan mendapat rawatan di HRPB. Anak Karpal, Ram Karpal Singh, 38, cedera ringan di kaki dan dirawat sebagai pesakit luar di HK, manakala pemandu MPV, seorang warga India, C Selvam, 27, tidak cedera.

Pemandu lori, Abu Mansor Mohd, 45, dari Selangor cedera ringan, manakala isterinya, Nur Azlina Ahmad, 23, dan anak mereka Nurieman Diana Qhaleesha Abdullah, 4, tidak cedera.

Ketika kejadian, Karpal dalam perjalanan pulang dari Kuala Lumpur selepas melawat anaknya yang juga Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo yang dirawat di wad Hospital Pantai, Bangsar, Kuala Lumpur ke rumahnya di Georgetown, Pulau Pinang untuk menghadiri sebutan kes seorang jurutera yang didakwa membunuh teman wanita pada 14 Februari lalu.

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.