(video) Kehebatan mat salleh menyediakan Kebab

Mat Saleh Ini Jual Langos Di Bota, Makanan Tradisi Hungary, Ramai Kata Sedap!

klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)



Memang power dia buat kebab tuh smbil menari2 ikut bass lagi tuh, dia ni mesti dulu power dance, sebab tu boleh buat mcm tuh !



Malaysia adalah sebuah negara unik dan kaya dari segi kepelbagaian budayanya, makanannya dan masyarakatnya yang baik-baik membuatkan ramai orang luar suka pada negara ini.

Maka tidak hairanlah buat seorang ‘mat salleh’ dari Hungary ini untuk membuat keputusan menetap di sebuah pekan kecil di Perak dan membina kehidupannya di situ.

Bagaimanapun, dia telah mencuri perhatian warga maya apabila tular di laman sosial kerana kelainan yang dibawanya buat masyarakat setempat.


Namun, kelibat ‘orang putih’ tersebut yang dikenali sebagai Adam Abdullah itu sudah menjadi kebiasaan bagi masyarakat di Kampung Gajah dan Bota.

Adam berkahwin dengan seorang wanita tempatan Elsuraya Mohamed, dan kini menjalankan perniagaan menjual makanan tradisi Hungary iaitu ‘Langos’ untuk penduduk sekitar itu.

Picture
Untuk pengetahuan korang, Langos merupakan sejenis roti garing dan ditaburkan keju di atasnya sebelum dimakan.

Manakala Langos versi Adam dan isterinta mengikut citarasa rakyat Malaysia.

Antara perisa langos ciptaan pasangan suami isterini ini ialah kaya yang dimasak sendiri, coklat, sambal bilis rangup, bawang putih minyak zaitun serta keju krim masam.

Picture
Berkongsi pengalamannya ketika mendekati masyarakat tempatan, Adam akui agak kekok pada mulanya, namun ramai yang dapat menerimanya selepas itu.

Kepetahannya bercakap menggunakan Bahasa Melayu dan loghat Bota menjadikan pemuda asal Eropah Timur yang berniaga di Bota ini, disenangi penduduk tempatan.


Untuk korang yang mahu merasa Langos boleh ke rumah mereka di Jalan Teluk Intan, Kampung Telok Bakong Hulu, 32900 Lambor Kanan, Perak.

Waktu beroperasi adalah pada jam 3 petang hingga 7 malam pada setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad.



Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.