Pelancongan Malaysia dipuji Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB)

Usaha Malaysia dalam mempromosi industri pelancongannya mendapat perhatian banyak pihak, termasuk pegawai Pertubuhan Pelancongan Sedunia Pertubuhan Bangsa Bersatu (UNWTO), yang menyifatkan negara ini sebagai 'juara' dari segi pemasaran dan promosi pelancongan. 


Setiausaha Agung UNWTO, Taleb Rifai berkata Malaysia, sebagai antara negara yang dikunjungi paling banyak pelancong, memiliki banyak ilmu yang boleh dikongsi dengan negara lain. 

Beliau juga memuji Malaysia kerana berjaya memanfaatkan kepelbagaian budaya dan etniknya sebagai produk pelancongan yang unik serta menarik.

"Malaysia adalah contoh menarik bagaimana pelancongan boleh mewujudkan perpaduan negara dan menyatukan rakyatnya melalui semangat 1Malaysia," katanya kepada media di luar Forum Pelancongan ASEAN 2014 di sini. 

Rifai berkata ketibaan 25 juta pelancong pada 2012 merupakan pencapaian yang boleh dibanggakan Malaysia kerana ia bukan sahaja membuktikan kejayaannya dalam kempen pemasaran pelancongan, tetapi juga mencerminkan tahap keamanan dan kestabilan yang wujud di negara ini. 

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.